reklama

Centrala VoIP w chmurze – w czym jest lepsza od tradycyjnej?

Mazowsze

. 2018-07-11 13:18:39 liczba odsłon: 249
Artykuł
sponsorowany
Centrala VoIP w chmurze – w czym jest lepsza od tradycyjnej?

Centrala VoIP w chmurze – w czym jest lepsza od tradycyjnej?

Tradycyjne centrale telefoniczne powoli odchodzą do lamusa. Mają bowiem poważną konkurencję, którą stanowi nowoczesna centrala VoIP swoje działanie opierająca na Internecie i chmurze. Wirtualna centrala telefoniczna to idealne rozwiązanie, z którego chętnie korzystają zarówno duże firmy z rozbudowaną infrastrukturą komunikacyjną, jak i małe jednoosobowe działalności gospodarcze. W czym centrala VoIP góruje nad tradycyjną centralą telefoniczną i dlaczego w XXI w. warto postawić właśnie na nią?

reklama

Centrala VoIP to niski koszt założenia i oszczędność w codziennym użytkowaniu

Osoby, które zdecydują się na zastąpienie tradycyjnej centrali telefonicznej nowoczesnym rozwiązaniem działającym w chmurze, mogą liczyć na poważne oszczędności. Centrala VoIP do swojego działania nie wymaga zakupu kosztownego sprzętu, wydatków na jego konserwację oraz ponoszenia kosztów na szkolenia pracowników z jej obsługi.

Centrala VoIP do prawidłowego działania potrzebuje jedynie dostępu do szybkiego i stabilnego łącza internetowego. Jej pracą można sterować za pomocą laptopa, komputera stacjonarnego lub urządzeń mobilnych (tablety, smartfony), które dziś są podstawowymi narzędziami pracy w każdej firmie. Bardziej wymagający użytkownicy mogą z kolei zainwestować w zakup specjalnych aparatów telefonicznych obsługujących telefonię internetową, ale jest to wybór, nie obowiązek.

Połączenia telefoniczne realizowane za pośrednictwem telefonii internetowej i centrali VoIP są całkowicie bezpłatne w obrębie jednej sieci operatora i niedrogie poza nią. Na duże oszczędności mogą liczyć zwłaszcza ci użytkownicy, którzy regularnie dzwonią za granicę. Koszt rozmów zagranicznych zaczyna się bowiem już od 0,04 zł za minutę.

Centrala VoIP oferuje łatwe i intuicyjne zarządzanie komunikacją głosową w firmie

Podstawowym problemem tradycyjnych centrali telefonicznych jest wysoki stopień skomplikowania ich obsługi. Każdy przedsiębiorca, który decydował się na zastosowanie w swojej firmie tego rozwiązania, musiał więc zadbać o kosztowne i czasochłonne szkolenia dla pracowników, dzięki którym mogli oni opanować podstawy prawidłowego korzystania z centrali telefonicznej.

Problem ten praktycznie nie istnieje w przypadku wirtualnej centrali telefonicznej, która jest rozwiązaniem bardzo prostym i intuicyjnym w obsłudze, pomimo tego, że oferuje zaawansowane i rozbudowane funkcje. Cała obsługa centrali VoIP opiera się na chmurze. Dostęp do jej ustawień oraz funkcjonalności realizowany jest w oparciu o przeglądarkę internetową oraz nie wymaga od użytkownika specjalistycznej wiedzy ani umiejętności informatycznych.

Centrala VoIP może towarzyszyć użytkownikowi w każdym miejscu

Ogromną zaletą nowoczesnej centrali VoIP jest także jej mobilność. Decydując się na korzystanie z niej z poziomu laptopa, smartfonu czy tabletu każdy użytkownik może wykonywać i odbierać połączenia głosowe za jej pośrednictwem bez względu na to, gdzie aktualnie się znajduje.

Aby sprawnie zarządzać firmą, kontaktować się ze współpracownikami i kontrahentami użytkownicy centrali VoIP nie są przywiązani do biura i dostępnego tylko w nim telefonu stacjonarnego, ale mogą wykonywać swoje obowiązki zawodowe także w trakcie urlopu, w czasie wyjazdów służbowych, a nawet przebywając w domu. Centrala VoIP w Dzinga pozwala więc nie tylko lepiej zarządzać komunikacją głosową w firmie, ale także pozostawać w kontakcie ze wszystkimi współpracownikami po to, aby jeszcze lepiej usprawnić przepływ informacji w firmie oraz działanie całego przedsiębiorstwa.

Tweetnij

drukuj

Czytaj także

reklama
reklama
Advertisement