W piśmie będącym odpowiedzią na propozycję prezydent zwrócił uwagę, że PGE wymaga 110 % przedpłaty za zamówiony węgiel, co oznaczałoby postawienie PEC w trudnej sytuacji finansowej.
– Jesteśmy zainteresowani dystrybucją węgla dla mieszkańców Siedlec i okolic, ale na uczciwych warunkach – napisał prezydent Siedlec do PGE Paliwa.
Jednocześnie określił też warunki: węgiel ma być dostarczony do Siedlec na koszt PGE, a jego wartość określona dopiero po zbadaniu kaloryczności i posortowaniu. Z kolei zapłata ma nastąpić po sprzedaży węgla.
Prezydent zadeklarował również, że koszty PEC za składowanie, ważenie i załadunek węgla będzie wynosił 100 zł za tonę brutto.
PGE jeszcze nie odpowiedziała na tę propozycję.
Czyli jak zwykle Nie bo Nie
Inne samorządy już dawno pomagają mieszkańcom a ten pan jak zwykle na złość ! Tylko komu niech pan się zastanowi ????? Bo mieszkańcy czekają na pomoc !
Pytanie do wyznawców jarozbawa
Jak to jest możliwe, że w kraju o największych złożach tego surowca w Europie brakuje tego surowca? Putin zakazał wydobywać czy Tusk?
Bardzo dobrze Prezydent się zachował
Pisowskie towarzystwo ściągnęło niepalacy się chłam i każą sprzedawać go samorządom. Kuriozum to fakt, że przedpłata ma wynosić 110% ceny. Tych pisowców chyba już całkiem (…)
@ostatnia kadencja
Idź i popłacz pod siedzibę pis w Siedlcach.
Bardzo słusznie
Ten węgiel może kompletnie nie nadawać się do palenia w piecach domowych. Rząd przecież sprowadza syf z Kolumbii i innych państw. Trzeba najpierw ustalić czy to coś można sprzedać. Zwykła przyzwoitość wobec kupujących nakazuje zweryfikować jakość dostarczanego węgla.
@zaciekawiony
Dlaczego siejesz falszywa propagande? Proponuje sie doedukowac a nie pisac powtarzane ciagle idiotyczne slogany! Najwieksze zloza maja Niemcy dla twojej wiedzy-a za to ze wegla nie ma odpowiada poprzednia ekipa rzadzaca ktora ciagnela gornikow z armatek wodnych podczas protestow w trakcie zamykania/ograniczania dzialania kopaln, a wizja byla taka zeby polski wegiel trafial tylko do elektrowni a ruski do ludzi- i tak bylo od lat i wszyscy o tym wiedzieli. Teraz gdy jest embargo na ruski wegiel wiadomo dlaczego to wszyscy sie pytaja gdzie jest polski? Jest ale unia kochana nakazala nam transformacje energetyczna lata temu i przechodzenie na inne zrodla energii, dlatego polskiego wegla kupic nie mozna bo uruchomic wymierajacy sektor to nie jest proces na kilka miesiecy ale na lata- wiec skoncz powtarzac wkolo propagande tylko zadaj sobie trudu i poczytaj zanim zaxzniesz sie wypowiadac
Do zaciekawiony
A Tuskowi kto zakazał wydobywać Putin czy Kaczyński?
heheheheh
Stara zasada:
Nie kupuj kota w worku bo zazwyczaj oszust chce kasę z góry przed dostarczeniem towaru.
Dokąd ci szaleńcy z PISu ten kraj doprowadzą i do czego są wstanie sie posunąć?
Fachowcy z TVN
Już sprawdzili że się nie pali. Ciekawe czy oni są tak głupi czy za takich mają Polaków?
Nie mędrkuj tylko pomóż
Inni pomagają mieszkańcom . Sitnik stawia warunki a mieszkańcy niech marzną. Zapamiętamy przy wyborach. Mnie anty PIS czy anty PO nie interesuje. Mnie interesuje opał na zimę. Prezydent mieszka sobie w bloku i ma innych w …..
Zaciekawiony
Odpowiedz jest prosta. Tyle podatku ile nałożyła łunia na węgiel sprawia że nie opłaca się go wydobywać. A pełowskie niemieckie słupy tylko biją brawo.
Handel.
Dobra odpowiedź. Do kogo będą pretensje ludzi,jak ten wungiel nie będzie się dobrze palił. Trzeba najpierw sprawdzić, posortować i dopiero sprzedawać. A odsiane badziewie oddać. Brawo Panie prezydencie. Trzeba dbać o finanse miasta. Z obecnym rządem nie warto robić interesów. Można szybko pójść z torbami.
Do do dzieła
Czyli lepiej, żeby brał wszystko jak leci, a potem będzie jazgot że ludziom chłam sprzedają? Temat węgla i jego braki jest wałkowany od lutego czy marca więc była możliwość zapewnienia sobie ogrzewania na zime? Czy czekasz aż Ci prezydent zapakuje w worki i przywiezie?
Samorząd ma płacić za węgiel czyli pieniędzmy czyimi? prezydent ze swojej kieszeni wyjmie czy może radni pisowscy zrzutke do kapelusza zrobią, czy może to będą pieniądze mieszkańców z podatków i przeznaczonych na inne cele.
A co będzie jak się okaże, że nie ma chętnych na ten ich wungiel? Zostaną z kukułczym jajem, zadłużeni bo przecież musieli zrobić przedpłatę.
Troche to tak wygląda jakby władzy centralnej zależalo na zadłużaniu samorządów (tam gdzie rządzą nasi rzucimy dobry węgiel, który sie szybko sprzeda ludzie będą zadowoleni, a tak gdzie rządzą inni to damy niepalący się chłam, którego nikt nie kupi, a potem ludzie niech narzekają i obarczają winą prezydenta, bo sprzedał co sprzedał, bo drogo, bo nie takie)
Taka decyzja to jedna z lepszych (a za dużo ich nie było) jaką podją prezydent. Pomoc oczywiście ale racjonalna pomoc.
Pytanie do tych co niecwidzą problemu
Czy Wy jeden z drugim kupilibyście ten węgiel nie mając na to pieniędzy i pogrążając PEC?Czy dalibyscie 110procent ceny za coś co jest marnej jakości.Może i TVN pokazał marnie materiał o niepalącym się węglu.Ale już ogrodnik,który kupił 30 ton i węgiel zareklamował chyba jest wiarygodny.Facet został i bez węgla i bez kasy.Jak rząd sprowadził ten węgiel i prosi o dystrybucję to dlaczego chcą pieniądze z góry?Wiecie,że ostatnie ogniwo sprzedaży odpowiada za reklamację?Do kogo będzie mieli pretensje jak okaże się że to nie nadaje się do palenia w piecach w domu?Kogo obarczycie odpowiedzialnością?Sitnik nie jest z mojej bajki ale w tym miejscu go popieram.Nie płaci się za coś czego nie jest się pewnym.Rząd chce się pozbyć problemu,zrzucić odpowiedzialność.A później minister Moskwa kłamie w tv ,że nie ma reklamacji tego węgla.No u nich nie na bo jest u tego co ten węgiel sprzedał finalnie ogrodnikowi.Niezły kolejny przekręt sobie wymyślili i chcą udupić innych.
@ciekawski – to od 7 ostnich lat rządzi Tusk? Był chyba czas cofnąć jego decyzję!
@hdk – to że Niemcy mają być może większe złoża tłumaczy tę ekipę, rządzącą już 2 kadencję, że nie wydobywa naszego węgla i zamyka kopalnie? Idiotyczne rozumowanie!
@Tak to ma się z węglem – “słupy z peo”” są odpowiedzialne za decyzje władzy, która przez dwie kadencje zamknęła najwięcej kopalń?”
.
Ma chłop racje , zbadać kaloryczność to podstawa a nie nabrać towaru do d*** i uszczęśliwić ludzi na siłę żeby się później męczyli . Ja raz kupiłem taki węgiel co na piecu nawet 40 stopni nie chciał zrobić i miał dużo popiołu.
@zaciekawiony
A co ekipa rzadzaca miala zrobic? (Jakakolwiek by byla) skoro POPRZEDNIA ekipa rzadzaca podpisala pakiet energetyczny mowiacy o alternatywnych zrodlach energii i odchodzenie od wegla do 2025 czy 2029 nie pamietam. To gdzie jest twoja logika? Podpisac odchodzenie od wegla i otwierac w miedzyczasie kopalnie? Wez czlowieku zastanow sie, juz ci pisalem skoncz z glupia propaganda! Ruski wegiel byl 2 razy tanszy dlatego tak dobrze bylo go sprowadzac, a odchodzenie od wegla to sprawa unii. Kup sobie teraz samochod elektryczny, zamontuj fotowoltaike, pompe ciepla i badz “eko””. Wedlug unii gaz juz tez jest nie bardzo eko, a pare lat temu byl najlepszy. Kraje zachodnie majace elektrownie wiatrowe, atomowe, wodne chcialy tym zalatwic biedniejsze kraje takie jak my ktore maja prad z wegla zeby od nich kupowac ten niby eko prad, zeby sektor weglowy calkiem upadl (oczywiscie nie niemiecki) choc to nie ma nic wspolnego z ekologia, tylko z pieniedzmi. Nikt nas do uE nie przyjal bezinteresownie na ladne oczy,tylko zeby miec interes-pamietaj o tym! Teraz jak my mowimy dosc, to sie nam blokuje pieniadze”
Koniec z frajerstwem.
Panie Prezydencie Miasta Siedlce.Czy to się komuś podoba czy nie,ale osobiście uważam to za bardzo słuszne posunięcie.Koniec z traktowaniem niższych odbiorców jak”frajerów””,którzy będą trzymani na pasku zakłamanej władzy nieudaczników z pisowskiej nomenklatury.Podkreślam jeszcze raz bardzo słuszna decyzja.I Jedno podstawowe pytanie:co by Urząd Miasta i Pan jako włodarz tego miasta zrobił by z takim węglem co się nie pali lub jest to sam kamień nie nadający się do palenia a przedstawiciele władzy czyli PiS by umyli ręce jak to już robią w innych sprawach?”
Donald TuSSk
Ja tutaj tylko wpadlem po reklamowke z Biedry z 60 tys euro
Pracownicy starostwa dorabiają w weekend na TS?
Widać trolling wszedł ostro. Bronicie partii bo się boicie wyborów?
Hahaha
Patrząc po pozytywnych bezsensownych komentarzach to coś mi się wydaje ze agencja pracuje w sobotę
Prezydent
O jakiej uczciwości Sitnik mówisz.
Brawo Prezydencie
Uczciwosc wobec mieszkancow jest najwazniejsza. Nie daj Prezydencie wykorzystsc PECu naszego siedleckiego zakladu.Nie daj sie pisowskim oszukancom, chcą jeszcze samorzady wykorzystywac .
brawo. ma Pan mój głos
Człowiek jest odpowiedzialny za mieszkańców. Nie da się zrobić w bambuko. Prawdziwy gospodarz. Nie populista lizus przestępczej władzy. *** Codziennie i na każdym kroku łamią prawo. Większość przez swą nieudolność ale ci co pociągają za sznurki wiedzą dokładnie co robią. Praktycznie doprowadzili kraj do ruiny. Dla kogo oni pracują? Kto jest mocodawcą? Komu służą? Dlaczego bratają się z Rydzykiem. Największym oszustem Rzeczypospolitej. Dlaczego? Bo ten kraj ma upaść. I to się dzieje. A kto nie widzi i popiera PiS jest ich wspólnikiem.
Kopalnia
Ku przypomnieniu zapomnieliście jak Kopacz chciała zamykać kopalnie a obok Niemiec budował własną. Taka była polityka Tuska z Kopacz na szczęście to już było .
Czy PGE ( i zarządzający z PiS )
Wezmą odpowiedzialność w przypadku gdy węgiel nie będzie się nadawał do palenia???
Zwrócą ludziom koszty czy przerzuca to znowu na samorząd?
Wy się kłóćcie
A ja jadę do lasu po drzewo. Mam już na 4 zimy a wy się dalej drzyjcie I głosujcie na pis a będziecie w zimę w sandałach chodzić.
hdk 2022-10-22 09:58
Po pierwsze. Skoro ta Unia Europejska jest taka zła to czas żeby ją opuścić i nie dawać się poniżać (okupantowi)
Po drugie. Dlaczego, prezydent i rząd tak ochoczo zabiegają o członkostwo Ukrainy w unii skoro jest jest porównywana do Rosji (drugiego okupanta) przez wysoko postawionych działaczy PiS. Bądźmy samodzielni jak Białoruś- tego chcesz?…..
Nieśmiało zapytam
No i na koniec nasz miszcz Tchórzewski: Każdy gospodarz, jak jest solidny, to już się zaopatrzył i praktycznie nie widać problemów
Więc o co ten KWIK skoro dwa miesiące temu wszystko było SUPER
@hdk
Nie wiem co obecna ekipa ma robić, ja się do władzy nie rwałem. A skoro od 7 lat są bezradni i wszystko jest winą najpierw Tuska, a teraz Putina i Tuska, to może czas rozstać się z korytem i zrobić miejsce dla kogoś, kto być może będzie bardziej kompetentny. Reszty tego twojego bełkotu nawet nie chce mnie się czytać, nie mówiąc o komentowaniu tych bredni!
@@@@
Miasto Siedlce jest miastem ludzi mądrych inaczej .A prezydent niech się bierze do robot bo za to ma płacone a nie *** i gnębi mieszkańców ciągłymi podwyżkami a jak nie to dymisja nikt po nim nie będzie płakał ,
@byly pisiorek
Jesli unia ma wygladac na zasadzie takiej jak teraz ze niemcy, francja, holandia, belgia i wlochy robia co chca, sami ustalaja zasady pod siebie zeby tylko im bylo dobrze, a reszta ma sie dostosowac to moze dostanie ochlapy to tak- jesli by to odemnie zalezalo to bym podziekowal…to co teraz sie dzieje z cenami paliw i pradem to jest polityka unii m.in niemiec ktorzy siedza u putina w kieszeni
Węgiel na wagę złota
Rząd doprowadził kraj do absurdu Towar zaliczny jeszcze do niedawna jako pospolity i powszechnie dostępny staje się towarem na wagę kamieni szlachetnych . Wodzowie za wszelką cenę chcą przerzucić odpowiedzialność za swoją nieudolność na wojnę, Putina ostatecznie na samorządy Oni stoją wyłącznie za sukcesami Wszystkie porażki to sieroty Ważne jest to w co suweren uwierzy
hdk 2022-10-22 08:05
Szkoda twojego czasu, żeby tłumaczyć tak oczywiste rzeczy. Jeden z drugim coś chlapanie, a reszta, podniecona mu wtóruje. Jak stado baranów.
hdk 2022-10-22 12:16
Dlaczego wymieniłeś(aś) tylko kilka państw? Tak naprawdę to Węgry i Polska są ciągle niezadowolone z unijnych decyzji w których sami uczestniczą.
Poza tym widzę że programy ,,z ekspertami tvp.,, JEDZIEMY czy np.w Tyle wizji są u Ciebie stałym repertuarem dnia . Czasami warto skorzystać z opiniami INNYCH. ,, ekspertów,,,
Nie rozumiem dlaczego ma to robić samorząd.
Poczta wolska niech tym się zajmie. Wybory zrobiła to i opał ogarnie.
Pomalutku
Komentarz do Zaciekawiony
Nie kto inny tylko Duda mówił dwa lata temu, ze węgla mamy na 200lat. Co do rozpędzania demonstracji górników na Śląsku za rządów PO to komendantem policji na tym terenie był obecny komendant główny, człowiek dyspozycyjny pisu. Zresztą sprawa była w sądzie, błędów policji nie stwierdzono. Za PO Polska sprowadzała trzy razy mniej węgla z Rosji niż za rządów pisu. Pis po dojściu do władzy zwiększył import ruskiego węgla trzy krotnie, zlikwidował osiem kopalń i wprowadził w życie przepisy, które zniszczyły rozwój źródeł alternatywnych- wiatraki i fotowoltaikę. Elektrownie wiatrowe nadal są blokowane w sejmie przez pis. Pis nie ponaglany przez nikogo wprowadził embargo na ruski węgiel na trzy miesiące przed Unią .Po co? Od listopada 2021 roku Morawiecki wiedział od USA ,że szykuje sie wojna na Ukrainie. Nic nie robił, węgla nie kupowali, zapasów nie robili. Gdy piersi ogłosili embargo składy mieliśmy puste. Za węglem zaczęli kręcić się latem 2022 roku. Dlaczego tak późno? “Więc skończ powtarzać pisią propagandę poczytaj zanim zaczniesz się wypowiadać””-twoje słowa.
Kaczyński w Jedliczu
Węgiel będzie najpierw w ilości dwóch ton, a później więcej. Jeżeli ktoś kupi za dwa tysiące trzy tony, to realnie zapłaci tysiąc złotych, jeśli kupi cztery tony, wyda osiem tysięcy i cztery dostanie. To nie jest duża różnica – obiecywał. – Państwo naprawdę bardzo dużo tutaj uczyniło – stwierdził.
Ciekawe – jak dotąd dodatek do węgla wynosi 3 tysiące – to skąd on wziął cztery?
Ruski węgiel wam się palił?
Czy 30 procent popiołu?????
Proste rozwiązanie ….
Zapytać Pana Tchórzewskiego na pewno ma na to papiery. JAk jest certyfikat węgla to po co sprawdzać czy się pali? Specjaliści PISdu !!!
betonozy nie ma w Siedlcach
Ostatnio przejeżdżałam przez Węgrów. Tam to dopiero jest betonoza na środku miasta. U nas w Siedlcach jest śliczny skwerek . Pozdrawiam wszystkich malkontentów. Jakby wszyscy rządzili tj. Silnik to w tym kraju PiS by nie miał komu w kółko pomagać. Czytaj zabrać przedsiębiorcom co ciężko pracują i rozdać nierobom.
Wiedziałem że wymyśli problem.
Czyli warunki zaporowe żeby potem nie było że nie chciał. Chciał ale zarobić na węglu dla mieszkańców. Prezyden jest wybrany by służyć mieszkańcom ale nikt mu tego chyba nie wytłumaczył jak startował w wyborach .
Do osiem gwiazdek.
Żaden węgiel nie będzie się palił na łopacie zapalany od góry. Możecie sprawdzić , musi mieć powietrze od dołu ( czyli ruszta )i źródło ognia też powinno być od spodu a nie od góry. TVN się ośmieszył a lemingi powtarzają .
@Zbigniew 2022-10-22 23:29
Mądry jesteś że hoho.
Ogrodnik z Chrzypska Wielkiego kupił węgiel pochodzący z Australii, którym miał ogrzać tunele z kwiatami. Chciał też, by surowiec był używany do ogrzewania mieszkań pracowniczych. Szybko okazało się jednak, że węgiel nie chce się palić. Po nieudanych próbach rozpalenia nim w piecu, przedsiębiorca złożył reklamację. Dostawca ją uwzględnił i odebrał wadliwy towar.
Zwracam twoją uwagę na słowa: po nieudanych próbach rozpalenia nim W PIECU – a nie na łopacie.
Jesteś typowym pisowcem – bezmyślnie powtarzasz to, ca ci TVP powie.
@Zbigniew 2022-10-22 23:22
Piszesz cyt: ” Prezyden jest wybrany by służyć mieszkańcom “”.
@Zbigniew
Mieszkasz w spółdzielczym lokalu to co możesz wiedzieć o paleniu w piecu. Tobie grzeją grzejniki nie wegiel, a mleko jest z kartonu. Taka typowa zlotówa.
I tak powinno być jak chce Prezydent
a nie przywiożą nam jakiś syf węglowy i będzie że znowu Sitnik zły bo h….owy węgiel zamówił
oto pomysł na kryzys
patrzcie lamusy z PO i PSL jak się zarządza kryzysem. Gdyby nie PiS to w Polsce nie byłoby już niczego. Dziękujemy Naczelnikowi Kaczyńskiemu.
Do działania 2022
Sitnik nie stawia warunków tylko zadbał o to aby siedlczanie mogli kupić dobry węgiel do palenia a nie a ja się pytam dlaczego ruska ropa do końca roku będzie płynąć do polski a ruski węgiel już dawno nie przyjeżdza -podziękujcie premierowi których chciał być takim orłem w nakładaniu sankcji naród polski dorżnoł w kwestji węgla a o państwowe rafinerie zadbał i ruska ropa dobra do końca roku
@zbigniew
masz racje żaden węgil nie zapali się w ciągu kilku sekund jak to przedstawiał tvn (…) i w tą propagande na pewno uwierzyli.
UWAGA (…)
aby zapalić takie paliwo jakm jest węgiel trzeba dostarczyć sporej enegji a to co zademonstrował tvn to by się nawet hrust nie zapalił
Prawda
Polska stoi na węglu, którego miało być na 200 lat co robił rząd zamykając kopalnie. Byliśmy w światowej czołówce za czasów socjalistycznych, kiedy nastał kapitalizm węgla zabrakło. To wstyd dla rządu, który kupuje węgiel australijski przeciw pożarowy niepalący, lub kolumbijski z piachem zabrudzony żądając kosmiczną cenę.
Jajosław jest znanym eXpertem i strat egg iem – pokonał Putina poprzez odrzucenie rosyjskiej energii,
brat Jajosława kilkananaście lat temu wsadził (przesadził ze Wspólnoty Europejskiej) nas na Unię Europejską, dzięki czemu mamy francuskie fury, belgijski olej, niemiecki cukier – z ponad 70 cukrowni został z tuzin i większość w niemieckich rękach i jak się okazało podczas drugiej kadencji Andrzeja D… rząd w Warszavivie nie ma nic do gadania!
Każdy problem tłumaczy się łunią, tuskiem i ostatnio Putinem, a POPiS tylko przygląda się jak my Polacy męczymy się w tym absurdystanie.
@Zbigniew 2022-10-22 23:29
A jeśli ktoś ma wątpliwości to niech poczyta niezależny portal niezależna.pl oraz posłucha obiektywnych, wyważonych informacji w dzienniku TVP.
obłuda pismafii
Brawo Panie Prezydencie….widać, że Pan myśli i nie ufa pismafii, która chce przerzucić koszty na barki samorządu…
@Klawe
Twierdzisz, że Morawiecki nic nie robił od czasu gdy wiedział o możliwej agresji na Ukrainę, tzn. od listopada 2021? Robił, a jakże, kupił sobie obligacje skarbu państwa za 4,2 mln PLN. Teraz zarabia sobie na inflacji i udaje, że z nią walczy i wmawia prostaczkom, że to z zewnątrz przyszło, choć cel inflacyjny przekroczyli już przed pandemią.
@Ostatnia kadencja
W lipcu 2021 rząd rozpoczął zasypywanie kopalni Krupiński. Koszt operacji: 470 mln złotych. Złoża węgla wysokiej jakości szacowane na 564 mln ton.
Jesienią 2021 r. zasypano główny szyb Krupińskiego. Likwidacja kopalni i całej jej infrastruktury odbywała się mimo apeli związkowców i lokalnej społeczności, by utrzymać chociaż dostęp do śląskich złóż wysokogatunkowego węgla. W tym koksowniczego uznanego przez UE za ważny surowiec ze względu na bezpieczeństwo energetyczne Wspólnoty.
Prawda
Teraz Prezydent będzie pierwszym wagowym tak doprowadził rząd pisowski, że zamykał kopalnie miało być węgla na 200 lat, a w przeciągu 7 zabrakło tego naszego czarnego złota. Węgiel kupowano z Rosji i Ukrainy teraz z Australii, który się nie pali . Dawali górnikom odprawy twierdzili. że węgiel jest szkodliwy likwidował elektrownie wiatrowe. Doprowadzili, że zamykane zostają zakłady bo są nie rentowne. Nic ich nie obchodzą ludzi z zwalnianych zakładów.
Jakimowicz ma radę dla Polaków. Nie ogrzewajcie mieszkań
Prezenter TVP ma radę dla Polaków narzekających na rosnące koszty ogrzewania. Jak twierdzi, odkąd mieszka w swoim apartamencie, nigdy go nie ogrzewał na zimę. Wszystko dlatego, że po prostu lubi jak jest mu zimno. Jego zdaniem, skoro on żyje to znaczy, że każdy przeciętny Polak też może.
Prawda
Dlaczego zmieniacie mój wpis ja się nie podpisałem pod tym co wydrukowaliście . Czy każdemu zmieniacie wpisy. czy jesteście pisowskim pismem już was nie będę czytał bo nie spodziewałem się, że gazeta może zmieniać treść możecie nie wydrukować, ale zmieniać bez zgody autora wam nie można.
Służyć ludziom
Jeśli nie zorganizuje sprzedaży węgla to prezydentem już nie będzie aludzie będą palić UM służyć mieszkancom
Prawda
Usuńcie ten który nie napisałem nie będę was czytal bo myślę a mam takie prawo że jesteście pisowskim pismem od PZPR do PiS
@Jolka
Nie płacz Jolka.
Miasto Siedlce będzie sprzedawać dotowany węgiel swoim mieszkańcom. Choć kilka tygodni temu władze miasta mocno dystansowały się od tego pomysłu, po dopracowaniu go w parlamencie zdecydowały dołączyć do systemu.
Miasto ma spółkę komunalną, która podoła temu zadaniu, i to bez zatrudniania dodatkowych pracowników.Przedsiębiorstwo Energetyczne posiada również odpowiednie składowisko i maszyny. To jemu powierzona zostanie sprzedaż opału mieszkańcom. Nabywcy będą odbierać paliwo własnym transportem. W wyjątkowych przypadkach, dla osób samotnych, starszych i chorych, będzie opcja dowozu węgla pod sam dom, za stosunkowo niewielką (ok. 50 zł w obrębie miasta) opłatą dodatkową.
Nie wiadomo jeszcze, skąd dokładnie węgiel będzie do Siedlec docierał. Na pewno nie z Gdańska czy Świnoujścia, ponieważ państwowe spółki zapowiedziały już utworzenie sieci dużych składów na terenie całego kraju.
Tak więc spoko – tylko pamiętaj: to nie jest węgiel z polskich (a nawet z ruskich) kopalni. Chcesz – to bierz, ale miej na uwadze, że miasto będzie sprzedawać to co dostanie z rozdzielnika od Spółki SP. I może to byc nic nie warte błoto z Indonezji czy Australi.
I nie będzie to wina Sitnika – chociaż pisy i tak obarcza winą za zlą jakość węgla właśnie samorządy.