Pociąg o pięknej nazwie FLIRT rozpoczął swą podróż, pokonując wiele: zakrętów, trudności, zahamowań, ale i przyspieszeń – powiedział prezydent Siedlec, Wojciech Kudelski.
Katowice były pierwszym przystankiem na trasie promocyjnych przejazdów pociągu FLIRT/TILO firmy Stadler po Polsce. 30 sierpnia o godz. 10.15 FLIRT [Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug – Szybki, Lekki, Innowacyjny, Regionalny Pociąg Motorowy] uroczyście wjechał na katowicki dworzec. Później ruszył w Polskę. 31 sierpnia można go było oglądać we Wrocławiu. 3 września zawitał do Poznania. Do Siedlec przyjechał z Warszawy Wschodniej, 5 września. Punktem kulminacyjnym trasy było uroczyste otwarcie zakładu montażu pojazdów szynowych firmy Stadler Polska w Siedlcach.
Niskopodłogowe pociągi FLIRT, produkowane w Siedlcach, przy ul. Targowej 50, reprezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie. FLIRT jest 4-członowym pociągiem motorowym, z 212 miejscami siedzącymi i 284 miejscami stojącymi. Szybką wymianę pasażerów gwarantuje duża liczba drzwi wejściowych – po 8 z każdej ze stron. Specjalne schodki, wysuwające się spod podłogi wagonu, ułatwiają wejście do pociągu na dworcach z niskimi peronami.
Pojazd ma bogato wyposażone przedziały pasażerskie i obszerne platformy wejściowe. W wagonie środkowym znajduje się powierzchnia wielofunkcyjna, przeznaczona do przewozu: wózków dziecięcych, rowerów i dużego bagażu. W pomieszczeniu tym znajdują się również: stanowiska dla wózków inwalidzkich, siedzenia składane dla osób niepełnosprawnych i toaleta, dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy każdym oznakowanym wejściu w wagonie środkowym znajdują się platforma, która wyrównuje poziomy peronów, umożliwiająca wsiadanie pasażerom na wózkach inwalidzkich oraz rampa wjazdowa, dopasowana do wysokości peronów.
FLIRT/TILO przybył do Polski z Bussnang [kanton Thurgau] w Szwajcarii. Oficjalny debiut pojazdów FLIRT miał miejsce w Szwajcarii w 2002 roku. (Ana)
lokomotywa
Piękny pociag tylko się chyba już popsół bo pchała go stara poczciwa lokomotywa haha
FLIRT
FLIRT- myślę, ze zdominuje tabor pasażerski tak samo jak stare, poczciwe EN57