SEO powinno być prowadzone z uwzględnieniem wytycznych dla webmasterów, regularnie i w prawidłowy sposób. Brak wiedzy, sięganie po nieuczciwe praktyki czy nieświadomie popełnione błędy, to droga do awarii, spadku pozycji, a nawet do wyindeksowania, które możemy uznać za śmierci strony. O czym więc pamiętać podczas działań on-site (w obrębie strony) i off-site (poza stroną)?
SEO – o czym pamiętać? Check lista
SEO wymaga czasu i nie ukrywajmy, wysiłku. Droga na skróty i próby manipulacji wynikami, mogą skończyć się bardzo źle i sprawić, że strona otrzyma kary od Google lub zostanie wyłączona z indeksowania. Może zdarzyć się również tak, że nieświadomie popełnimy błędy, które osłabią pozycje strony lub doprowadzą do jej awarii. Jakie zasady powinniśmy zawsze mieć z tyłu głowy? Poniżej kilka z nich:
-
Unikalne treści
Wszystkie treści, które zamieszczamy na stronie www, muszą być unikalne. Możemy inspirować się tekstami producenta, konkurencji, lecz nie powinniśmy ich kopiować. Algorytmy Google po wykryciu duplikacji wyświetlają wyłącznie domenę, którą uznają za miejsce publikacji oryginalnej treści. Witryny kopiujące nie zostają wyświetlone.
Uwzględnić należy nie tylko duplikację zewnętrzną, ale także wewnętrzną. Duplikacja wewnętrzna to kopiowanie treści w obrębie strony, na przykład z jednej podstrony na drugą. Google promuje witryny z oryginalnym, wartościowym contentem.
-
Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych
W treści powinny znaleźć się słowa kluczowe. Ale, bardzo ważne jest, abyśmy nie upychali fraz w tekście (keywords stuffing to jedna z metod czarnego kapelusza SEO), rozmieszczamy je naturalnie. Oprócz głównej frazy zamieszczamy frazy semantyczne, synonimy, wyrazy bliskoznaczne. Tekst musi być wartościowy dla użytkownika, przekazywać przydatne informacje, zawierać nagłówki.
-
Optymalizacja prędkości ładowania
Czas oczekiwania na załadowanie strony www powinien być skrócony do minimum. Optymalizacja prędkości ładowania, jest więc konieczna. Czynnikami, które mogą obciążać stronę, są nieskompresowane grafiki, zbyt duża liczba zbędnych wtyczek, brak optymalizacji kodu.
-
Przemyślana struktura
Strona musi mieć przemyślaną strukturę, dobrze rozplanowane drzewko kategorii, profil linków wewnętrznych sprawią, że użytkownik będzie się po niej sprawnie poruszał. Dobrze opracowana struktura strony podniesie także jakość indeksacji.
-
Bezpieczeństwo
Niezabezpieczone witryny są omijane przez użytkowników i nie zajmują wysokich pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Certyfikat SSL to konieczność.
-
Meta dane
Podstawowe metadane to tytuł i opis strony. Tytuł stanowi czynnik rankingowy, powinien zawierać najważniejsze dla naszego biznesu słowo kluczowe. Opis nie stanowi czynnika rankingowego, ale może zachęcić użytkownika do odwiedzenia naszej strony www.
Zwiększanie widoczności w wynikach organicznych – co jeszcze wziąć pod uwagę?
-
Wydajny hosting
Znaczenie ma również sam hosting. Podejrzane serwery, które często ulegają awarii, nie działają wydajnie i narażone są na ataki hakerów, są wysoce odradzane. Przerwy w działaniu strony czy nieodpowiednie zabezpieczenie to droga do spadku w rankingu Google, a nawet do wyłączenia z indeksu.
-
Wartościowe linki zewnętrzne
Google podchodzi do linków zewnętrznych zupełnie inaczej niż kilka lat temu. Dziś liczy się przede wszystkim to, by linki pochodziły z zaufanych źródeł, mających autorytet, by były zróżnicowane tematycznie i powiązane z naszym biznesem. Liczba odnośników schodzi na dalszy plan.
Black Hat SEO – omijaj czarny kapelusz
Nieuczciwe praktyki SEO, Black Hat SEO, czyli czarny kapelusz SEO, to różnego typu działania, które mają na celu szybsze uzyskanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Do takich metod zaliczamy między innymi keyword stuffing, cloaking, systemy wymiany linków (SWL), ukrywanie słów kluczowych. Uzyskanie widoczności jest jednak chwilowe. BHS to droga do kar od Google, czyli spadku o kilkanaście do kilkudziesięciu pozycji w dół i utraty autorytetu. W niektórych przypadkach strony są wyłączane z indeksu.
SEO z 1stplace.pl
Skuteczne SEO dla Twojego biznesu? 1stplace.pl zadba o to, by Twoja strona nie zginęła w sieci i zajmowała coraz wyższe pozycje. Wysokie pozycje przełożą się na rozpoznawalność, pozwolą Ci dotrzeć do klientów i pomnożyć zyski. Zacznij działać już dziś i ciesz się z rezultatów!