REKLAMA
23.8 C
Siedlce
Reklama

Do Lublina przez Łuków

Przez najbliższe pół roku pociągi nadal będą jeździły objazdem.

Kolej ma pół roku opóźnienia przy modernizacji torowiska na linii Warszawa-Dęblin-Lublin. Łukowianie będą mogli nadal cieszyć się więc zwiększoną liczbą pociągów do i ze stolicy, bo objazd remontowanego odcinka nie zostanie zlikwidowany, tak jak zakładano, z końcem tego roku.

Zakresu prac przewidzianych w harmonogramie nie uda się ukończyć przed czerwcem przyszłego roku. Opóźnienia na budowie to nie jest dobra wiadomość. Ale tym razem mieszkańców Łukowa i innych okolicznych miejscowości, którzy podróżują do Warszawy i korzystają z połączeń kolejowych, taka informacja może cieszyć.

Na czas remontu linii kolejowej Warszawa-Dęblin-Lublin wszystkie pociągi do Lublina, Rzeszowa czy Przemyśla, które przejeżdżały wspomnianą trasą, puszczono linią zastępczą przez Łuków, Parczew i Lubartów. Dzięki temu rozkład jazdy z zaledwie kilkoma pociągami dalekobieżnymi w ciągu dnia mocno się zagęścił. Pociągi te odczuwalnie poprawiają szybkość i komfort połączeń z Warszawą.

Podróżni muszą się jednak uzbroić w cierpliwość, ponieważ w Łukowie dochodzi do zmian lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Czasem operacja ta przedłuża się nawet do kilkudziesięciu minut. Powód? Brak odpowiedniej liczby lokomotyw w łukowskiej lokomotywowni. Przyjeżdżają więc lokomotywy z Lublina. (pgl)

18 KOMENTARZE
  1. Siedlce-Lublin
    I nie tylko do Łukowa więcej połączeń ale i z Siedlec do Lublina. Bardzo to ułatwia podróżowanie studentom z Siedlec. Co prawda źle, że kosztem pasażerów którzy muszą jeździć objazdem do innych miast, ale dobrze by było jakby PKP zostawiło parę połączeń z Siedlec do Lublina po remoncie.

  2. “Szybkość “???
    10 lat temu pociąg jeździł 50 min z SDL do WAW. Teraz 80 min… Do tego od grudnia dojdą w IC przystanki w SDL Zachodnie i Kotuniu… Już KM przyspieszone jeżdżą szybciej niż IC…

  3. “Komfort”????
    IC dają na naszą trasę najgorszy syf wagonowy – Stadler jeżdżacy w KM przy wagonach TLK jeżdżących np. na POLONEZIE to jak paryski Ritz w porównaniu do siedleckiego Hetmana…

    Wypadałoby mieć minimalne pojęcie o czym się pisze…

  4. @Kierownik
    To chyba nie masz tego minimalnego pojęcia nawet. TLK to pociągi dalekobieżne, obsługiwane typowymi składami wagonowymi – część jest w starym stylu, część po gruntownych remontach, a podobne zestawienia można znaleźć w całej Polsce. Flirty KM to pociągi podmiejskie, które służą na krótszych trasach, zaś na dłuższe nie są wygodne – wiele osób narzeka na nowe flirty i darty, z których korzysta IC. Tym bardziej, że korzysta z nich na bardziej uczęszczanych liniach niż wskazane.
    Skoro te składy uważasz za największy badziew, to chyba zapomniałeś już o rozklekotanych kiblach (EN57), które dalej można spotkać na Mazowszu…

  5. Zaskakująca radość autora
    Ze względu na objazd przez Siedlce, trasa Siedlce – Warszawa jest bardzo zapchana. Pociągi dalekobieżne IC, do punktualnych nie należą. Efekt? Zwykłe połączenia SDL – WAW są opóźnione.

  6. @micmweimcwoeicme
    otóż mam pojęcie i to “codzienne”” – mam wątpliwą przyjemność podróżować codziennie POLONEZEM – wagony to ostatni sort – to przyznają nawet kolejarze. Zimą zimno jak w psiarni (czasami gorąco ja w piekle ale to rzadziej – najczęściej podczas godzinnej podróży zapewnione są oba stany – tak (nie)działają w nich termostaty – do tego od Mińska konduktor często wyłącza w ogóle ogrzewanie – jakaś taka “”oszczędność”” chyba), latem za to pełnowymiarowa sauna. Większość – jeśli nie wszystkie pociągi którymi jeździ KM na tej trasie jest wyposażona w klimatyzację – nawet wspomniany EN57 po modernizacji (nie pamiętam czy widziałem ostatnio w ogóle takiego bez modernizacji). O nieszczelnych oknach i kiblach z “”wylotem”” na tory też trzeba wspomnieć. O tym, że nie ma porównania jeśli chodzi o resorowanie i ciszę w środku. I nie – nie jest to “”normalny pociąg pośpieszny”” – bo codziennie jestem na Centralnym i widzę jakie składy W STANDARDZIE TLK odjeżdżają na zachód Polski… Jesteśmy przez IC traktowani po prostu jak “”gorszy sort”” (nomen omen

  7. @Kierownik
    Ja jeżdżę zarówno Polonezem, jak i innymi TLKami na tej trasie. Wagony są bardzo różne – od tych najstarszych, na które narzekasz, przez przekształcone jedynki po bezprzedziałowe – może masz pecha przy kupowaniu biletu. Jedyny dyskomfort jakiego doświadczyłem to przepełnione pociągi, przed świętami itp, gdy cudem nie jest znalezienie wolnego miejsca, a w ogóle miejsca w pociągu.
    Co do kibli – nie raz widziałem te przed modernizacją. A żeby było ciekawiej – chociaż większość z nich z wyglądu nadawała się do szybkiego remontu, to wszystkie posiadały wifi, którego nie uświadczysz czy w naszych flirtach, czy pendolinach 😀

  8. @micmweimcwoeicme
    Zgadzam się natomiast z opiniami/ocenami że FLIRT (nawet FLIRT3 ten co jeździ w IC) czy DART nie powinny obsługiwać tras dłuższych niż 1,5 do max 2 godz podróży. Siedzenia w nich to jakaś porażka. 3 cm chyba najtańszej gąbki na desce. No ale ma być “lekko”” bo przewoźnicy płacą operatorowi czyli PLK od ciężaru nacisku na szyny…

  9. @Kierownik
    Dzieki za cynk – zerknę w wolnej chwili.
    Bazując na tym, co napisałeś: jestem jeszcze w stanie zrozumieć postój na Zachodnich. Są tam spore osiedla, więc w kluczowych pociągach wysiądzie/wsiądzie trochę ludzi, co zmniejszy opóźnienie na głównej stacji (i zapewne wydłuży całą podróż o parę minut :/ ) – na pewno zauważyłeś, że niemal wszystkie pociągi dalekobieżne łapią opóźnienie w Siedlcach, bo ktoś “ynteligentny”” stwierdził, że minuta na wymianę pasażerów wystarczy. Nie za bardzo rozumiem Kotuń, skoro w o wiele większym Mińsku TLKami zainteresowane są pojedyncze osoby, a miałyby się zatrzymywać jeszcze w Mrozach. Jeszcze nie tak dawno jeździł taki pociąg, który wyjeżdżając z Siedlec stawał dopiero w Warszawie na Wschodniej – tęskno mi za nim…”

  10. @mimwei…
    Lepsze wagony jeżdżą tylko w relacji do Lublina i to tylko w tych pociągach które mają kategorię IC (np. Chełmianin) a nie TLK. A do Terespol jeżdżą tylko TLK. Nieważne. Mogą być i “kible”” byle jeździły tak szybko jak pozwalają tory a nie 70 kmh tak jak teraz. 93 km jedzie się 75 min tak jak Polonez rano…”

  11. @Kierownik
    Wydaje mi się, że nie tylko, ale mniejsza. Niestety, szybciej nie będzie, póki nie doczekamy się trzeciego toru…
    Dzięki za dyskusję 😉

  12. To jest dobta relacja
    Fajnie było by aby jeszcze z Siedlec pociągi IC jeździły do Bielsko Białej przecież my na Śląsku mamy tyle uczniów z Siedlec a gdzie są pociągi i tanie połączenie z mazowszem panie Minstrze Tchurzeszki to wstyd i hańba dla rządu.

  13. Przeciez mozna zrobic dla dobra studentow
    Panie Tchórzewszki my na Śląsku czekamy na pana decyzję pociąg IC Lublin Bielsko Biała przez Siedlce dla dobra studentów i absolwentów akademi Śląskiej czy pan o tym nie wiem ile młodzieży z Siedlec studiuje w Katowicach i Bielsko Białej widzą że mają przyszłość a mazowszem im tego nie da prosimy o wznowienie pociągu IC Lublin Bielsko Biała przez Siedlce czekamy na pana zdanie.

  14. Tyle studentow
    Siedlczanie i Lubelszczanie czekają na położenie pociągu Lublin Bielsko Biała przez Siedlce czekamy na pana zdanie i wznowienie pociągu IC Lublin Bielsko Biała przez Siedlce czekamy.

  15. Informuję
    -Linia Warszawa- Lublin jest remontowana do predkosci 160 km/h- placi za to Unia Europejska
    -“Dzieki”” temu remontowi – tez za pieniadze Unijne wyremontowano nieczyną linie Lublin-Łuków stanowiąca objazd dla remontowanego odcinka.

  16. do Misiek
    Linia WAW- SDL też ma parametry na 160 i co z tego skoro średnia prędkość to 70kmh?
    Warto walić takie miliardy w coś z czego i tak się nie korzysta? A że “głupia”” Unia chce za coś płacić to “”kto bogatemu zabroni””?”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najczęściej czytane

Zmarł Artur Kozłowski

20 września 2024 r. zmarł Artur Kozłowski właściciel i...

Nie żyje 3-letnia dziewczynka, matkę aresztowano

W nocy z 1 na 2 sierpnia do jednego...

Śmiertelny wypadek w gminie Suchożebry (AKTUALIZACJA)

1 lutego w miejscowości Sosna-Korabie około 20-letni mężczyzna kierujący samochodem bmw wypadł z drogi i wpadł na częściowo zadrzewioną łąkę.

Siedlce: Szalony pościg za kierowcą BMW. Staranował dwa radiowozy i ranił policjanta

Minionej nocy na ulicach Siedlec i okolicznych miejscowości odbywał...

Społem PSS w Siedlcach buduje bloki…

Wielu siedlczan zastanawia się, co powstanie w miejscu budynków handlowych i przystanku dla busów przy ul. Sienkiewicza, nieopodal ronda św. Andrzeja Boboli. Już wiemy! Inwestor PSS Społem planuje wybudować w tym miejscu budynek mieszkalno-usługowy.

Wypadek w Stojadłach! Droga nieprzejezdna!

Na drodze krajowej nr 50 w miejscowości Stojadła doszło...

Najczęściej komentowane

Najnowsze informacje