Czy w Siedlcach będzie bilet czasowy na komunikację miejską? MPK prowadzi badania i analizy, zakrojone na szeroką skalę.
Do końca marca zbierano ankiety i prowadzono konsultacje społeczne. Pasażerowie siedleckiego MPK mogli mieć wpływ na to, jak będzie działać komunikacja w mieście.
– Chcemy wiedzieć, co i jak zmienić, aby nasi klienci byli zadowoleni, a nasza praca stała się efektywniejsza – mówi Krzysztof Dębiński, prezes MPK.
Badania były zakrojone na szeroką skalę. Do kontaktu z przedsiębiorstwem zachęcano na internetowej platformie konsultacji społecznych. Ankieterzy zadawali pytania pasażerom w autobusach, można też było składać wypełnione ankiety w Biurze Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta. Oprócz rozmów i zbierania informacji, odbywało się także liczenie pasażerów.
– Wiemy, ile osób na danym przystanku wsiada, ile wysiada, jaki jest ruch o konkretnej godzinie – wylicza Krzysztof Dębiński. – Wszystkie te dane zostaną przeanalizowane, a wnioski uwzględnione w nowym rozkładzie jazdy. Będzie on wprowadzony po wakacjach.
JEDEN BILET, WIĘKSZY KOMFORT
– Myślimy o wprowadzeniu biletu czasowego, który da możliwość lepszego poruszania się po mieście – mówi prezes MPK.
W tej chwili bilety miesięczne uprawniają pasażerów do poruszania się wszystkimi liniami w danej strefie. Zarząd przedsiębiorstwa zastanawia się jednak nad propozycją dla tych, którzy docierają do wybranego celu, przesiadając się, ale nie korzystają z biletów miesięcznych.
– Dla nich dobrym rozwiązaniem byłby bilet czasowy – mówi Krzysztof Dębiński. – Musimy podjąć decyzje, czy czas dojazdu ma być liczony w minutach, czy w godzinach.
Bilet przesiadkowy polepszyłby komfort podróży. Kasując jeden bilet, można byłoby podróżować autobusami różnych linii, a to zaoszczędziłoby pasażerom czas i zapewne pieniądze.
Prezes MPK już zapowiada, że będą uruchamiane nowe linie.
NOWE LINIE
Prezes MPK już zapowiada, że będą uruchamiane nowe linie. – Nie mamy niepotrzebnych linii, żadna nie zostanie zlikwidowana. Mogą się pojawić nowe, na przykład obsługująca mieszkańców osiedla Nowy Świat i bloków komunalnych przy ul. Tetmajera.
Planuje się, że ta trasa będzie biegła ulicami: Sokołowska, Żytnia, Nowy Świat, Piaskowa, Spokojna, Tetmajera, Szkolna, Dworzec PKP.
Usługami MPK są także zainteresowane gminy. Pojawiły się prośby o wydłużenie niektórych kursów lub stworzenie nowych (gmina Wiśniew prosi o autobusy do Wólki Wiśniewskiej, a Mokobody o przywrócenie kursów do Niwisk).
– Prowadzimy także rozmowy z Koleją o możliwości wprowadzenia biletu zintegrowanego. Jeśli pasażerowie będą chcieli korzystać z naszych usług i dojeżdżać do dworca autobusami zamiast swoimi autami, to może warto byłoby wprowadzić wspólną ofertę. Podczas wstępnych rozmów Kolej wyraziła zainteresowanie taką współpracą – mówi prezes MPK.
SPRAWNIE I NOWOCZEŚNIE
Siedleckie MPK bardzo dobrze sobie radzi na lokalnym rynku. W tej chwili dysponuje 45 autobusami o średnim wieku 8 lat. Ostatnie zakupy to najnowocześniejsze modele.
– W mieście sprawdzają się mniejsze autobusy i takie kupujemy: są trochę krótsze, ale też ekonomiczniejsze. Rocznie z naszych usług korzysta około 5 milionów pasażerów – mówi prezes K. Dębiński.
Ostatnio do MPK zaczęły wpływać podania o pracę od osób pracujących dotąd w siedleckim PKS. ©℗
MARIOLA ZACZYŃSKA
Ludzie po co te badania? i po co bilety czasowe? po prostu obniżcie kosmiczne ceny biletów bo na chwilę obecna to bardziej opłaca się samochodem jechać! Niedługo to tymi autobusami to będą jeździć tylko kierowcy 🙂
Nic konkretnego, a tylko promocja swojej osoby podobnie jak jego poprzednika. Popieram w 100 % opinię pańcio.
Nie chcecie, nie jeździjcie.
Kozioł wracaj i naprawiaj, bo teraz jest beznadziejnie.
Prawdą jest że cena biletu jednorazowego i miesięcznego jest bardzo wysoka.Mam nadzieję że mądrzy ludzie coś z tym zrobią.Mnóstwo dzieci dojeżdża do szkół autobusami podmiejskimi,rodzice płacą grubą kasę ,a dzieci przecież się uczą a nie zarabiają.Dla przykładu 45letnia studentka używa biletu ulgowego i dziecko 7letnie też musi mieć bilet ulgowy jednorazowy lub miesięczny.Chyba daje to trochę do myślenia ,prawda/?
Ceny biletów nie zależą od pana na zdjęciu. Ceny biletów zależą od radnych. Do nich adresujcie swoje propozycje, uwagi i wnioski w tym zakresie.
Bilet uprawniający do ulgi, obowiązuje studentów tylko do 26 roku życia, więc 45-letnia osoba nie może jeździć na ulgowym, nawet jeśli jest studentem.
45 letnia studentka z pewnością nie płaci tyle co 7 letnie dziecko, ponieważ ulgi studenckie przysługują do 26 roku życia
Pierwsze, co powinni zrobić, to skończyć z liniami okrążającymi całe miasto (bo ludzie chcą się szybko przemieszczać, a nie zwiedzać po drodze całe miasto), wprowadzić regularność kursowania poszczególnych linii (tzn. co 30, 60, 80 minut, a nie to, co jest teraz), zsynchronizować ze sobą rozkłady linii dublujących się znacznymi odcinkami tras, tak aby autobusy nie jeździły stadami i zmniejszyć ilość linii, bo za dużo ich w Siedlcach. Ale już czytałem, że żadnych linii nie zlikwidują. Podejrzewam, że poza wprowadzeniem biletów czasowych niewiele się zmieni.
Tak samo powinno być z żywnością i czymkolwiek innym, co jest transportowane. Ceny w dół!
Student jest studentem. Dokumentem poświadczającym uprawnienie do ulgi jest legitymacja studencka. Wiek nie ma znaczenia. Uprawnienie to wynika z art. 188 ustawy – Prawo szkolnictwie wyższym. Ot co.
posiadając legitymację studencką przysługuje ulga niezależnie od wieku niestety dlatego 7latek i 45 latek ponoszą taką samą odpłatność za przejazd-to gwarantuje ustawa.Sama bylam uprawniona do takiej zniżki jak posiadałam legitymację studencką.Chcę zaznaczyć że mam prawie 40lat.Przez cały okres studiów przysługiwała mi ulga .Sprawdzałam i kontaktowałam się z kim trzeba aby upewnić się co do ulgi przysługującej.Pozdrawiam.
Jadąc metrem w Brukseli źle oceniłem długość przejazdu i zanim dojechałem do końca minął… kwadrans (bilety w Brukseli są godzinne). Wpadła kontrola, nie tak jak u nas: nieokrzesane kanary, ale pięciu żandarmów w mundurach. Pomyślałem: zabulę karę. A tu niespodzianka: żandarm, widząc że w ogóle mam bilet, nawet nie udzielił mi pouczenia, machnął ręką, okej. Taka sytuacja w Siedlcach???
Pierwsze zmiany są już widoczne, zwłaszcza przy zatrudnianiu koleżki na kierowniczym stołku
Natychmiast usunąć z regulaminu przejazdów że posłowie i senatorowie jeżdżą za darmo.
Co do posłów i senatorów – trzeba zmienić ustawę, a nie regulamin. Ot co.